Hallo magazine

Hallo magazine
21 September 2015 W-Studio

Een van de meest onderschatte, maar tevens een van de meest bepalende onderdelen van een totaal winkelconcept, is de presentatie van het product. Visual merchandising is het stimuleren van de winkelverkoop. Dit word gerealiseerd door onderscheidend te zijn, en dat zit in de details! kleur, vorm, geur, omgeving, routing, communicatie etc. Behoren tot de details die het doen realiseren van een emotioneel onderscheid.

Juist nu, met de groeiende opkomst van online shopping is het daarom zaak om de consument in de winkel te blijven verrassen. Consumenten willen voelen, zien en ruiken om een ultieme winkel beleving te ervaren. Iedereen is vandaag de dag zo gewend om te ‘connecten’ met een merk via smart phone of i-pad. Daarom is het cruciaal om onderscheidend te zijn in de winkel en de consument te kunnen overtuigen, en aan te zetten tot het kopen van het product.

We moeten ons dus afvragen hoe we ons kunnen onderscheiden;

Waar sta je voor, Welk product, welke doelgroep, welk segment? Oftewel…’what do you want to be famous for?’

Wat maakt het ene product aantrekkelijker dan het andere? Presentatie! Presentatie brengt een product tot leven, het geeft het product de gewenste uitstraling. Het roept emoties en waarden op waarmee de consument zich associeert. Presentatie zorgt ervoor dat de consument zich wel of niet tot een product aangetrokken voelt.

Kortom, wat geeft het ene product meer waarde dan het andere?

Het antwoord:

visual merchandising !

‘Visual merchandising is the silent salesperson!’

Wendy Ouwerkerk for W.Studio

Comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*